Sunday, June 04, 2006

Artikel mengenang ahmad asan

Ahmad Hassan yg ku kenali beberapa tahun dulu, sebagai teman komunikasi di layar mirc ( hehe) kini sudah bertukar status menjadi org penting dlm hidupku. Kali pertama aku melihat dia, dgn snow cap nya yg berwarna merah...rumetnya pula asek dgn kopiah hijau..aku pernah terpk2, kopiah or snow cap yg dipakai hari2 ini, di basuh atau tidak..entah apa bau nya, hanya tuan punya snow cap dn kopiah saja tahu..WaLlhahua'lam..huhu.

Tapi, aku bukan ingin bercakap tentang snow cap. Aku ingin menulis pasal tuan snow cap merah tersebut. Dia bukan kenalan rapatku, seorg yg agak asing bg aku selama ini. Wujud dlm hidup aku sekadar teman chat yg xde la rapat sgt kot, encik menjawab msg frenster..tapi itu dulu, sekarang dia bakal menjadi org BESAR dlm hidup aku..bulan lapan nanti, insyaAllah, dia akan menjadi BOS baru utntuk kompeni baru, dan aku pekerja tunggalnya..( itupun kalau die tiada pekerja lain!)

Terasa ingin menulis tentang ahmad asan krn sedih dgn keadaan beliau. Sekarang VCM sedang diulit TA activity yg bjalan tiap2 hari..Kalolah aku pekerja VCM, dlm ms beberapa jam agaknya aku dh kene buang keje. Untuk TA ni saja, asan kena masuk dr lepas subuh sampai mlm, duduk dgn baju yg sama di plant berkarat tuh. ( hehehe..) Bygkan hampir sebulan bekerja tanpa henti..mmm, teringat aku artikel penggunaan syabu dlm metro td, effectnya, org akan bekerja mcm robot, boleh x tido sampai 15 hari..adakah org2 di plant VCM juga sama? NauzubiLlah. Kalo tak dapat dadah, anak dadah..itu sudah mesti..Anak dadah, rokok! Bila org sudah kurang berharap pd Yg Di Langit, sume ingin bergantung pd rokok lah, dadah lah, syabu lah konon2 utk bertahan..sdgkan itu sume pun makhluk, apa lah daya makhluk?! Berbalik pd ahmad asan, aku pun xtahu die makan atau tidak, kalo die bernasib baik, die dpt keluar dr plant utk thari. tah bila PETRONAs hendak melelong VCM yg "memenatkan, pahtu asek rugi je" ni. mm. xpelah. dh xde idea.

Kps ahmad asan, bekerja lah tetapi biarlah berpada2...sekian..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home